- Niniejszy Regulamin (dalej „Regulamin”) określa zasady i warunki korzystania ze sklepu internetowego kodano.pl, dostępnego pod adresem https://optika.pl (dalej „Sklep”).
- Właścicielem Sklepu jest OPTOART Szerment Sp.J. . z siedzibą w Głogowie przy ul. Grodzkiej 41 NIP: 693-217-66-28, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000526126 (zwana dalej „Właściciel Sklepu” lub „Sprzedawca”).
- Dane kontaktowe Sprzedawcy :
Adres do kontaktu: ul. Grodzka 41 67-200 Głogów
Adres e-mail: sklep@optika.pl
Numer telefonu:+48 730 101 630, godziny obsługi telefonicznej klientów: 7:00-15:00 w dni robocze). - Punkt kontaktowy do komunikacji z organami państw członkowskich UE, Komisją Europejską, Radą Usług Cyfrowych: sklep@optika.pl
Komunikacja może być prowadzona w języku polskim. - W celu korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie:
- komputera lub innego urządzenia z przeglądarką internetową;
- dostępu do sieci Internet;
- aktywnego adresu e-mail.
- Administratorem danych osobowych klientów Sklepu jest Sprzedawca.
- Wszelkie informacje o przetwarzaniu danych osobowych klientów, jak i innych osób korzystających ze strony internetowej Sklepu można przeczytać w Polityce prywatności
§ 3. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY, KONTO KLIENTA
- Sklep umożliwia zakup towarów (dalej „Towary”), uwidocznionych na stronie internetowej Sklepu w dwóch trybach:
I.bez rejestracji
II.z założeniem konta w Sklepie.
W obu przypadkach w celu złożenia zamówienia należy dokonać wyboru Towarów w Sklepie, odpowiednim przyciskiem dodać je do „Koszyka” i kontynuować procedurę składania zamówienia poprzez wybór odpowiednich opcji (sposób dostawy i płatności).
- Informacje o towarach w Sklepie, tj. opisy i ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 k.c., zgodnie z warunkami Regulaminu.
- Warunkiem złożenia zamówienia jest wypełnienie w formularzu zamówienia wszystkich wymaganych danych koniecznych do wysyłki i ewentualnie (na życzenie klienta) także danych do wygenerowania faktury VAT.
- Zamówienia dokonywane za pośrednictwem strony internetowej Sklepu można składać 24 godziny na dobę przez cały rok. Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 15.00, w soboty, w niedziele oraz w święta będą rozpatrywane następnego dnia roboczego. Zamówienie składane telefonicznie przyjmowane są w godzinach 7:00 - 14:30.
- Jeśli klient zdecyduje się założyć konto w Sklepie (dalej „Konto”), rejestracja jest jednorazowa, a adres poczty e-mail oraz wybrane przez klienta hasło są podstawą do późniejszego logowania. Szczegóły udostępniania przez Sprzedawcę usługi cyfrowej prowadzenia Konta dostępne są poniżej w Regulaminie Konta. Po zalogowaniu do Konta, klient posiada dostęp do historii swoich zamówień, możliwość szybszego zamówienia ponownie tych samych Towarów, a przy kolejnych zamówieniach nie musi ponownie wypełniać formularza zamówienia swoimi danymi osobowymi.
- Klient może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z posiadania konta. W tym celu należy wysłać swoją rezygnację na adres e-mail: sklep@optika.pl. Klient może również zlikwidować Konto samodzielnie, na stronie internetowej
- Zatwierdzenie przez klienta zamówienia przyciskiem „Kupuję i płacę” (lub innego o tożsamym brzmieniu) oznacza:
I.złożenie Sprzedawcy oferty zakupu Towarów zgodnie z opcjami wybranymi w zamówieniu oraz zgodnie z niniejszym Regulaminem,
II.akceptację obowiązku dokonania zapłaty ceny Towarów oraz kosztów ich dostawy.
- Do zawarcia umowy sprzedaży (dalej „Umowa”) dochodzi z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia do realizacji, co następuje po zaksięgowaniu płatności za zamówienie, chyba że Sprzedawca przewiduje inną formę płatności (np. za pobraniem, płatność odroczoną / na raty).
Sprzedawca poinformuje Klienta o przyjęciu zamówienia do realizacji poprzez wiadomość e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia.
W przypadku braku dokonania płatności w terminie 7 dni od złożenia zamówienia, Umowę uważa się za niezawartą. Zdanie poprzednie nie dotyczy sytuacji, gdy Sprzedawca oferuje klientom płatność odroczoną/płatność w ratach za pośrednictwem zewnętrznego partnera. - Sklep prowadzi wyłącznie sprzedaż detaliczną, w związku z tym klient nie może nabyć więcej niż 20 sztuk tego samego Towaru. Właściciel Sklepu zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia (nie przyjęcia oferty) składanego przez przedsiębiorcę, jeżeli łączna wartość zamówień od tego samego podmiotu przekracza 1.000 zł brutto w ciągu 30 kolejnych dni.
- Sklep prowadzi sprzedaż wyłącznie pełnych okularów korekcyjnych (oprawki + soczewki okularowe). Klient nie ma możliwości zakupu samych oprawek okularowych. Towar w postaci oprawek okularowych może pochodzić z ekspozycji.
- W odpowiedzi na złożone zamówienie Sprzedający, w terminie 5 dni roboczych, wysyła wiadomość e-mail na podany przez Klienta adres e-mail lub kontaktuje się telefonicznie w celu:
- zaakceptowania zamówienia (oferty) - w takim przypadku umowa sprzedaży zostaje zawarta w dniu złożenia oświadczenia,
- odmowy przyjęcia zamówienia (oferty), w przypadku wykrycia uszkodzenia towaru w magazynie, wykrycia wad fabrycznych lub innych okoliczności uniemożliwiających realizację zamówienia, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności - w takim przypadku nie dochodzi do zawarcia umowy,
- propozycji zmian, tzw. kontroferty, np. częściowej realizacji zamówienia lub oczekiwania na uzupełnienie przez Sprzedawcę stanów magazynowych. Kontroferta jest wiążąca dla Sprzedającego w terminie 3 dni roboczych. Po tym czasie kontroferta wygasa. Akceptacja kontroferty przez klienta w terminie jej obowiązywania (3 dni roboczych) powoduje zawarcie Umowy sprzedaży na warunkach określonych w kontrofercie. Jeżeli zamówienie zostało wcześniej opłacone przez klienta, a nie jest możliwe do realizacji, Sprzedawca niezwłocznie zwraca klientowi dokonane płatności (stosownie do zakresu anulowania zamówienia).
Sprzedawca przekazuje klientowi potwierdzenie zawarcia Umowy na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia Towaru.
Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie zamówienia lub opóźnienie w jego dostawie powstałe w wyniku podania przez klienta niepełnego / błędnego adresu dostawy lub braku podania innych danych niezbędnych do realizacji zamówienia.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy klient podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości co do ich poprawności. W takim przypadku Sprzedawca (jeśli to możliwe) podejmie próbę kontaktu z klientem, celem weryfikacji prawdziwości podanych danych.
- Ceny Towarów podawane są w walucie złoty polski (PLN) oraz w kwocie brutto, tj. wraz z podatkiem VAT.
- Koszt dostawy Towarów podawany jest osobno w koszyku Sklepu, w zależności od sposobu dostawy wybranego przez klienta.
- Dostępne metody płatności opisane są na stronie Sklepu w zakładce „Płatność” oraz prezentowane są klientowi na etapie składania zamówienia (w koszyku).
- Sklep oferuje następujące metody płatności:
- tzw. szybkim przelewem ( imoje, BLIK),
- zwykłym przelewem na rachunek bankowy,
- kartą kredytową (płatniczą),
- przy odbiorze przesyłki, czyli za pobraniem,
- płatność odroczona za pośrednictwem usługi Twisto,
Jeżeli klient wybrał płatność zwykłym przelewem bankowym, zapłata za zamówienie powinna nastąpić w terminie 7 dni od jego złożenia. W braku zapłaty w w/w terminie, Umowę uważa się za niezawartą. Zdanie poprzednie nie dotyczy sytuacji, gdy Sprzedawca oferuje klientom płatność odroczoną/płatność w ratach za pośrednictwem zewnętrznego partnera.
§ 5. SPOSÓB I TERMIN SPEŁNIENIA ŚWIADCZENIA, KOSZTY DOSTAWY
- Dostawa Towarów w Polsce odbywa się według wskazania klienta:
- do paczkomatów InPost / punktów OrlenPaczka / automatów DPD Pickup,
- kurierem / za pośrednictwem DPD lub Inpost – na adres wskazany przez klienta,
- poprzez odbiór osobisty w Salonie Optycznym Optoart w Głogowie
Dostawa Towarów za granicę odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej.
Sprzedawca standardowo obsługuje zamówienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej oraz do krajów wskazywanych Klientowi jako dostępne do wyboru podczas składania zamówienia. Wysyłka za granicę do innych krajów UE nie jest możliwa.
Koszt dostawy prezentowany jest klientowi na etapie zamówienia (w koszyku), a także w na stronie Sklepu w zakładce „Wysyłka”.
Za wyjątkiem Towarów odbieranych przez klienta osobiście, zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą nadania przesyłki do klienta (powierzenia przesyłki przewoźnikowi trudniącemu się przewozem). Dokładny rzeczywisty termin doręczenia przesyłki określa przewoźnik.
Każdy produkt opatrzony jest informacją o dostępności produktu - indywidualnie dla każdego typu soczewek. Czas realizacji zamówienia (widniejący na karcie produktu w Sklepie) oznacza orientacyjny termin, w którym zamówienie powinno zostać wysłane do Klienta. W sytuacjach losowych związanych z brakiem produktu w magazynie dostawcy, Właściciel Sklepu zobowiązany jest poinformować Klienta o ewentualnych opóźnieniach drogą elektroniczną lub telefonicznie.
W przypadku kilku produktów zamawianych w jednej przesyłce czas realizacji zamówienia (wysyłki) odpowiada najdłuższemu czasowi realizacji spośród produktów, znajdujących się w zamówieniu.
Czas realizacji zamówienia liczony jest od otrzymania wpłaty za zamówienie, a w przypadku płatności przy odbiorze (pobranie) zamówienie wysyłane jest po weryfikacji poprawności danych adresowych podanych w zamówieniu.
W przypadku zamówienia Towarów do punktu odbioru osobistego, klient ma 7 dni na odbiór zamówienia, po tym czasie zamówienia są zwracane do magazynu Sprzedawcy.
Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie klientowi istotnych postanowień umowy sprzedaży następuje poprzez przesłanie na podany adres e-mail oraz poprzez dołączenie do przesyłki zawierającej towar wydruku paragonu lub faktury VAT.
§ 6. ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY
- Klient będący konsumentem posiada prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży Towaru w terminie 14 dni od jego otrzymania, bez podawania przyczyny, z zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa poniżej.
- Do zachowania terminu do odstąpienia od Umowy wystarczy, aby klient wysłał w w/w terminie, oświadczenie:
- w formie elektronicznej na adres sklep@optika.pl lub
- w formie pisemnej na adres: Optoart . ul. Grodzka 41 67-200 Głogów.
Sprzedający niezwłocznie przesyła Konsumentowi potwierdzenie odebrania oświadczenia woli o odstąpieniu od umowy sprzedaży, na wskazany przez Konsumenta adres e-mail.
Dla zamówień w Polsce sprzedawca oferuje także możliwość dokonania darmowego zwrotu Towarów za pośrednictwem usługi https://szybkiezwroty.pl lub w Salonie stacjonarnym Optoart na ul Grodzkiej 41 w Głogowie.
Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.
Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, dokona na rzecz klienta zwrotu:
- ceny Towaru;
- kosztów pierwotnej przesyłki Towaru do klienta według najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia rzeczy, oferowanego w Sklepie.
Sprzedawca może powstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu, gdy otrzyma Towar z powrotem, albo co najmniej klient dostarczy Sprzedawcy dowód odesłania rzeczy.
Zwrot płatności zostanie dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W przypadku pierwotnej płatności za Towar "Za pobraniem", Sprzedający dokonuje zwrotu na rachunek bankowy wskazany przez klienta.
Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanego Towaru, jeżeli przed złożeniem oświadczenia o odstąpieniu od umowy używał Towaru w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Klient ponosi odpowiedzialność wobec Sprzedawcy według ogólnych zasad powszechnie obowiązującego prawa cywilnego za niewykonanie Umowy (odpowiedzialność taka może wystąpić np. w przypadku nieodebrania przesyłki, w szczególności, jeśli wybrano płatność za pobraniem).
Sprzedawca umożliwia klientom - konsumentom - wymianę zakupionych Towarów w postaci soczewek kontaktowych na soczewki tej samej marki o innych parametrach. Prawo to konsument może wykonać w terminie 365 dni od dnia otrzymania produktu, pod warunkiem, że Towar nie był używany, rozpakowany, a jego opakowanie nie nosi śladów uszkodzeń. Szczegóły procedury darmowej wymiany soczewek kontaktowych opisane są na stronie Sklepu w zakładce „Darmowy zwrot i wymiana”.
§ 7. WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku Umów o dostarczenie Towarów:
- nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta / Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (towary personalizowane, np. oprawki okularowe z wstawionymi soczewkami okularowymi wykonane wedle specyfikacji klienta);
- ulegających szybkiemu zepsuciu lub o krótkim terminie przydatności do użycia (towary szybko psujące się);
- dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie to zostało otwarte przez klienta, a towaru po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych (towary zapakowane ze względów higienicznych, np. płyn do soczewek po otwarciu pieczęci zabezpieczającej butelkę).
- Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć klientowi Towary zgodnie z Umową.
- Wobec konsumentów i Przedsiębiorców Uprzywilejowanych Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność Towaru zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta. Wobec pozostałych klientów Sprzedawca ponosi odpowiedzialność na zasadach wynikających z kodeksu cywilnego.
- Reklamacje mogą być składane:
- w formie elektronicznej na adres: sklep@optika.pl lub
- w formie pisemnej na adres: Optoart ul Grodzka 41 67-200 Głogów
- telefonicznie pod numerem +48 730 101 630.
Reklamacje można złożyć na druku reklamacji, który stanowi załącznik do Regulaminu (pobierz druk.)
Sprzedawca rozpatrzy reklamację w takiej formie, w jakiej została ona złożona (pisemnie lub poprzez wiadomość e-mail) w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji. W przypadku reklamacji telefonicznych odpowiedź na reklamację zostanie udzielona w formie e-mail.
Zgłoszenie reklamacyjne powinno, aczkolwiek nie jest to wymóg rozpatrzenia reklamacji, zostać złożone na wypełnionym czytelnie formularzu zawierającym:
- Imię i nazwisko,
- numer zamówienia
- opis niezgodności towaru z umową,
- datę zakupu
- protokół szkody
- zdjęcie uszkodzenia towaru
Sklep internetowy Kodano.pl nie uwzględnia reklamacji obejmujących
- pomyłki Klienta popełnione w trakcie zamawiania towaru (złe parametry soczewek)
- złe dobranie soczewek dla Klienta przez optyka lub lekarza okulistę.
- brak terminowych kontroli wzroku u lekarza okulisty lub optyka.
- używanie soczewek niezgodnie z ich przeznaczeniem w tym:
- doprowadzenie do wyschnięcia soczewek (brak użycia płynu pielęgnacyjnego) po wyjęciu z blistra,
- zabrudzenie soczewek kosmetykami lub innymi środkami chemicznymi niekorzystnie wpływającymi na soczewkę,
- doprowadzenie, przez Klienta, do zabrudzenia soczewek, skutkującego brakiem możliwości przeprowadzenia ich ekspertyzy,
- używanie soczewek dłużej niż jest to zalecane przez producenta.
W razie niezadowolenia ze sposobu załatwienia reklamacji przez Sprzedawcę, konsument i Przedsiębiorca Uprzywilejowany mogą (niezależnie od zwykłego postępowania przed sądem powszechnym) skorzystać także z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
W powyższym celu można:
- zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
- skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów,
- skorzystać z platformy ODR (Online Dispute Resolution), która służy do internetowego rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami, jeśli spór dotyczy zobowiązań wynikających z umowy zawartej przez internet. Więcej informacji o platformie ODR można znaleźć pod adresem: ec.europa.eu/consumers/odr,
- zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy.
Dodatkowe informacje odnośnie pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można uzyskać także na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/
- Do Umów zawieranych w Sklepie stosuje się prawo polskie. Umowa zawierana jest w języku polskim.
- Żadne z postanowień Regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień konsumenta (i Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego) wynikających z przepisów prawa.
- O każdej zmianie Regulaminu Właściciel Sklepu powiadomi klientów posiadających Konto poprzez wiadomość e-mail z prawem wypowiedzenia umowy w terminie 14 dni. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie z upływem terminu wypowiedzenia. Do zamówień złożonych przed wejściem w życie zmian Regulaminu, stosuje się postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w chwili złożenia zamówienia.
- Niniejsza wersja Regulaminu obowiązuje od dnia 30.10.2025 roku.